Mn lieverd

Mn lieverd
sinds 1 september 2006 bij elkaar :). Iets wat ik in de zomer van 2006 niet voor mogelijk had geacht om zo'n leuke en lieve meid tegen te komen. Inmiddels wonen we sinds oktober 2008 samen in Leeuwarden

A Sioux Indian Prayer


O, Great Spirit
Whose voise I hear in the winds,
And Whose breath gives life to all the world,
hear me. I am small and weak. I need your
strength and wisdom.

Let me walk in beauty, and make my eyes
ever behold the red and purple sunset.

Make my hands respect the things I have
made and my ears sharp te hear your voice.

Make me wise so that I may understand the
things you have taugth my people.

Let me learn the lessons you have hidden
in every leaf an rock.

I seek strenght, not to be greater than my
brother, But to fight my greatest
enemy - myself.

Make me always ready to come to you with
clean heands and straight eyes.

So when life fades, as the fading sunset,
my spirit may come to you whitout shame.



zondag 23 maart 2008

Step by Step

Hey iedereen,
Het is nu 4 dagen geleden dat ik weer een berichtje schrijf en dit is niet zomaar een berichtje.
Maar ik zal het kort houden, ook al kan ik er pagina's mee vullen en nog jaren over kan fantaseren.

Ik zit nu net 6 weken op het eiland en mijn verjaardag komt er heel snel aan, maar er is vandaag op een van mijn laatste dagen als een 20 jarige iets ontzettend moois overkomen.
Natuurlijk alleen al het feit dat ik hier op het eiland zit en onderzoek ga doen naar een ecologisch onderdeel van koraalriffen, iets wat ik ontzettend graag wil. Maar lees en huiver.

Rob, hoofd van het centrum, is nog geen dag terug van 3 weken in de VS om daar presentaties te geven op Universiteiten en Colleges over wat we hier doen op het centrum en over de biologie van de Whale Sharks.
Nu in die 3 weken heb ik een grotendeels van de taken van Rob overgenomen en mijn onderzoeksvoorstel afgemaakt. En nu is Rob zo onder de indruk van het werk dat ik hier verricht heb in zijn afwezigheid en wat ik in mijn onderzoeksvoorstel heb staan. Dat hij mij heeft gevraagd wat ik na mijn studie ga doen en hoelang dat allemaal nog ongeveer gaat duren.
Dit zag ik dus echt niet aankomen, mede door de tijd dat ik hier op het eiland pas zit. Maar ik heb in de laatste paar dagen dat ik 20 ben een baan aangeboden gekregen voor na mijn studie hier op het centrum als hoofd van onderzoek.
Op het moment leef ik in een surrealistische wereld, maar wat een mooie wereld is dit.

Verder komt er waarschijnlijk nog een andere droom van me uit hier op Utila, eerst al gezwommen met Manta Rays. En nu komt een van mijn minder bekende dromen uit in mei als het goed is, in ieder het komt heel dichtbij het gene dat ik al langere tijd eigenlijk zou willen hebben. Mijn andere droom waar heel weinig mensen eigenlijk van afweten is dan eigenlijk ook om mijn eigen tv programma te hebben op Discovery, Animal of Natural Geographic. Net zoals de wijle Steve Urwin, oke niet te grootmoedig worden.
Nu vraag je waarschijnlijk al weer af waar ik nu weer over aan het ratelen ben, maar tijdens Rob zijn verblijf in de VS heeft hij het voor elkaar gekregen, en vraag me niet hoe, om Discovery Channel naar Utila te laten komen in Mei om opname te maken voor de Shark Week. Dus er is een grote mogelijkheid dat ik dan ook op tv zal verschijnen. Verder nieuws hierover komt nog, oh en MONDJE DICHT hierover aan andere want ik ben iets te voorbarig geweest om het te posten.

Step by step kom ik er wel en wat een mooi toekomst beeld
Ik wil jullie alle bedanken voor de leuke reacties en dat je bijhoudt wat ik hier aan de andere kant van de wereld uitspook.

Hhm nu wou ik het kort houden en dat is alsnog weer niet gelukt, maar ja zulke onderwerpen zijn ook niet in 1 zin te beschrijven:)
Groetjes vanaf het surrealistische "wereld" eiland genaamd Utila

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Wauw Ritsert!
Jij bent lekker bezig daar in je surrealistische wereld, die er toch steeds realistischer gaat uit zien.
Geweldige plannen en ik hoop voor jou dat al je dromen uitkomen. En natuurlijk naast deze wens ook nog een verjaardagswens. Van harte gefeliciteerd!!!!Eem dikke kus, een hand van Bert en een poot van Batsa. Liefs Irene

Anoniem zei

Joehoe Ritsert,
Dat klinkt allemaal gewldig zeg. De wind in de zeilen en gaan met die banaan.
Day o day o daylight come and he won't come home... ehh waarom zong ik dat liedje zo intens het weekend toen je weg ging.
Je komt toch wel af en toe?? zoniet verhuis ik ook daarheen en ga je lekker leren duiken ...
Gefeliciteerd met je verjaardag met de wens aan jou dat de volgende 20 jaar deze richting vasthouden.
Kuss veel liefs, Mamaloo

Anoniem zei

Hé, Ritsert,
Klinkt gaaf allemaal, joh!
Maar, niet te veel gaan dromen, hè!Ook wil ik je schrijven om je te feliciteren met je verjaardag, of is ie al om daar ?!
Knuffels van ons allevier!
Olivier, Bastiaan, Hans en Mirjam

Anoniem zei

Hoi Ritsert,
Wat een belevenissen maak je daar mee. En je bent lekker bezig, lees ik. Dromen zijn geen bedrog. En jou dromen komen als plannen steeds dichterbij. Dat kan lang niet iedereen zeggen. En complimenten oogst je. Dat is uiteraard een heel mooi verjaardagskado. Geniet er lekker van en nogmaals mijn hartelijke felicitaties. Ik moet toch eens op intenet kijken of er niet een goedkoop vliegticket te krijgen is. Want ik wil je wel eens meemaken in die surrealistische wereld daar.
Groet,
Bert

Anoniem zei

Hoi Ritsert

Nog een week te gaan...en dan naar huis.
Ik heb genoten van je verhalen en foto's op je blog.
Doe nog wel even voorzichtig de laatste week.
Veel plezier, een goede terugreis.

grtz Ria