Mn lieverd

Mn lieverd
sinds 1 september 2006 bij elkaar :). Iets wat ik in de zomer van 2006 niet voor mogelijk had geacht om zo'n leuke en lieve meid tegen te komen. Inmiddels wonen we sinds oktober 2008 samen in Leeuwarden

A Sioux Indian Prayer


O, Great Spirit
Whose voise I hear in the winds,
And Whose breath gives life to all the world,
hear me. I am small and weak. I need your
strength and wisdom.

Let me walk in beauty, and make my eyes
ever behold the red and purple sunset.

Make my hands respect the things I have
made and my ears sharp te hear your voice.

Make me wise so that I may understand the
things you have taugth my people.

Let me learn the lessons you have hidden
in every leaf an rock.

I seek strenght, not to be greater than my
brother, But to fight my greatest
enemy - myself.

Make me always ready to come to you with
clean heands and straight eyes.

So when life fades, as the fading sunset,
my spirit may come to you whitout shame.



dinsdag 29 april 2008

Weer een week voorbij

Hey iedereen,
Er is weer een hoop gebeurt in mijn leven hier op het eiland.
Afgelopen zaterdag hebben we de tweede dag gehad op de Noordzijde van het eiland om daar een hele dag te duiken en onderzoek te doen naar Coral Bleaching. Dit is het onderzoek van Janneke en ik heb haar mee om data te verzamelen. Ooh wat is dat leuk om de hele dag aan de Noordzijde te zitten en te duiken, want de duik locaties zijn veel mooier dan de zuidzijde van het eiland. Voornamelijk omdat je er normaal niet veel duikt met een duikschool, maar ook vanwege de formaties van de koraalriffen en de onderliggende steen formaties. Met tunnels door de riffen heen, grote drop offs en zoveel meer.
De noordzijde is ook beter, aangezien dat de kant is waar de Whale Sharks kunt vinden. En ze zijn meer dan 6 weken weg geweest, niemand op het eiland zelfs de vissers die verder uit de kust gaan, maar ze zijn weer terug :).
Helaas heb ik er tot nu toe sinds ze terug zijn nog maar met 1 gezwommen van de 10 gerapporteerde, maar ik heb wel afgelopen zaterdag gezwommen met een Sailfish. Ik heb hier helaas geen foto's van aangezien ik zelf geen onderwater camera heb, daarin tegen heeft Bryan die wel maar hij lag te laat in het water en heeft de Sailfish niet gezien, dus ook geen foto's :(
Om met zo'n beest te snorkelen is echt een totale andere ervaring dan ik al had met duiken op koraal riffen of het freediven met Whale Sharks, ook al was ik aan het snorkelen met de vis het is toch vreemd om met een jagende vis in het water te zijn. De visjes waar de Sailfish op aan het jagen was zaten aan de oppervlakte en sprongen uit het water als de Sailfish een aanval maakten, dat konden we zien vanaf de boot. Door dat ze aan de oppervlakte zaten en de Sailfish dus ook zag de kapitein het zeil boven het water uitsteken.
Nu ga ik eindelijk in deze week beginnen met mijn eigen data collectie. Ik heb vandaag al wel 2 redelijke testruns gedaan en eigenlijk was de laatste duik al data collectie. Maar ik was vergeten om mijn masker te behandelen tegen het beslaan van het vizier, dus ik zag geen klap en hebben we die duik half data vergaard en half een fundive van gemaakt. Het mooie was dat er een ontzettend mooie Eagle Ray voorbij zwom, en net als elke vrij zwemmenden roggen vliegen ze heel kalm en gracieus door het water heen. echt weer een prachtig dier om mee in het water te zijn.
Nu beloof ik jullie alweer een tijdje om foto's te uploaden, maar ik kan er nog niet echt de tijd voor vinden om ze te uploaden in mijn soms wat chaotische schema. Maar ik zal echt van dit weekend proberen wat mooie foto's er op te zetten.

Verder vindt ik het erg leuk om de reacties van jullie te lezen, maar dan moeten ze niet elke keer van de zelfde personen komen. Het kan ook gewoon zijn dat jullie de enige zijn die mijn blog echt actief bijhouden en mijn vrienden er niet erg geïntereseerd zijn in mijn belevenissen. Jammer dat ik niet weet hoe je hier een bezoekersteller op kan zetten, weet jij het wel post het dan in een berichtje :)

5 opmerkingen:

Anoniem zei

mijn berichtje zit bij 20 april. oma

Anoniem zei

Hoi Ritsert,
Nog twee dagen te gaan, dan kom ik naar je toe. Kan ik met eigen ogen zien waar je mee bezig bent en zelf meemaken hoe het is op je paradijselijk eiland. Ik zie er naar uit. Je vinnen krijg ik wel mee en m'n duikbril is in de maak, zodat ik zicht heb onderwater. Kortom, ik ben benieuwd wat ik allemaal met je ga meemaken.
Cu
Bert

LoVeK zei

Hoi Ritsert,
Nog bedankt voor je telefoontje met mijn verjaardag, het voelde heel goed je opgewekte stem te horen!
Klein beetje jaloers op je paps, ik wens jou en hem een hele fijne week samen.
Ik heb bert "Lord of the rings" meegegeven, dus nu lezen maar.
Hier gaat het eigenlijk best heel goed. Ik ben aan het afdalen :) en ga rustig door met, wat ik doen wil.
Liefs mamams

Wouter zei

Hi rits,

Wat leuk allemaal gast, ik ben echt stinkend jaloers op je verhalen en denk dat ikzelf ook maar zo soort onderzoek ofzo ga doen..:D
ben het surfen weer iets meer aan het oppakken en merk dat ik het echt super leuk vind. Alleen zijn er nu even geen golven dus moet ik lang wachten op de golven. Keek ik even bij jullie in de buurt blijken dat echt veel goede spots te zitten.. Zijn er eigenlijk een beetje surf golven bij jouw eiland, misschien een goede reden om langs te komen... ;p
nee hoor geintje ik zou speciaal voor jou komen maar das net eff te duur merk ik.
Nou Ritsert tot snel weer en neem in iedergeval al je foto's mee naar huis dan zien we ze daar wel.

Wouter

Anoniem zei

Ha die Ritsert,

Tjonge, volgens mij maak je genoeg mee daar!
Helaas zwemmen wij hier in Wales niet met de dolfijnen, maar we zien ze wel!
Veel plezier daar nog, tot over een aantal maanden in Leeuwarden!

Groetjes, Clasina