Mn lieverd

Mn lieverd
sinds 1 september 2006 bij elkaar :). Iets wat ik in de zomer van 2006 niet voor mogelijk had geacht om zo'n leuke en lieve meid tegen te komen. Inmiddels wonen we sinds oktober 2008 samen in Leeuwarden

A Sioux Indian Prayer


O, Great Spirit
Whose voise I hear in the winds,
And Whose breath gives life to all the world,
hear me. I am small and weak. I need your
strength and wisdom.

Let me walk in beauty, and make my eyes
ever behold the red and purple sunset.

Make my hands respect the things I have
made and my ears sharp te hear your voice.

Make me wise so that I may understand the
things you have taugth my people.

Let me learn the lessons you have hidden
in every leaf an rock.

I seek strenght, not to be greater than my
brother, But to fight my greatest
enemy - myself.

Make me always ready to come to you with
clean heands and straight eyes.

So when life fades, as the fading sunset,
my spirit may come to you whitout shame.



dinsdag 21 augustus 2007

Bebakt en Bezakt op naar Ameland

Bepakt en bezakt zijn Imke en ik op een korte vakantie geweest op Ameland. Heerlijk 3 nachtjes kamperen op de kamping 'Roosduinen' bij Ballum, om nog even energie op te doen voor de komende Introducieweek die de 27ste begint en voor het aankomende school jaar.
Heerlijk met grote rugzakken en een tentje met het openbaarvervoer en de boot naar Ameland, heerlijk op dek gestaan waar het hard waaide op de uitkijk naar zeehonden en bruinvissen die we overigens niet gezien hebben.
Op de kamping stonden we op een heel mooi duinachtig veldje waar we zelf een plekje mochten kiezen, eigenlijk zoals ik de vakanties in het verleden altijd gewent was als we met het gezin gingen kamperen. We hebben dan ook eerst het veld bekeken en naar een mooi en geschikt plekje gezocht, hierbij liepen we eigenlijk direct tegen een nisje aan met uitzicht op het glooiende duinlandschapje zonder enige echte "vervuiling" op andere tenten of bungalow huisjes.
De eerste dag na het opzetten van de tent, een bedje en het koken van soup met een uitsmijtertje zijn Im en ik naar het strand gewandeld om daar vervolgens van het uitzicht te genieten onder het genot van een drankje bij de strandtent. Op de terug weg heeft Im haar eerst twee satalieten gezien en hebben we samen ook naar de Melkweg lopen turen, omdat het ontzettend helder was deze avond.
Zaterdag was het heerlijk weer, eerst lekker uitgeslapen en van het weer genoten in ons nisje. s'Middags zijn we eerst langs het vliegveld gelopen, wat tegen over de ingang van de kamping ligt, om informatie te winnen voor mij over het zweefvliegen wat mogelijk is op het vliegveld. Om vervolgens door te lopen naar de manege waar we vervolgens in een groep de duinen en het strand hebben verkent te paard Oh wat een ervaring. Ik had al 1 keer eerder op een paard gereden, maar dat was in een buiten bak met 1 arm in het verband in verband met een allergische reactie op een steekbeest. Dit was echt zo mooi, ik op een 1,70m hoge Fries genaamd Kyra en Im reed op Desty, een bruin-wit "koepaard". Heerlijk over smalle paarden paadjes gestapt en over breedere paden gedraafd en zo ook over het strand, echt heerlijk gewoon.
s'Avonds eerst heerlijk uiteten geweest, wat eigenlijk niet de bedoeling was. We waren eigenlijk van plan om op zondag uiteten te gaan, maar goed het is vakantie dus geen zin om ons aan een of andere planning te houden en de tijd hadden we al achter gelaten op het vaste land. Na het eten ben ik de bosjes in gegaan om hout te sprokkelen om een kampvuurtje te maken, ik heb eigenlijk geen idee of het wel mocht.
Zondag werd ik vroeg wakker ontzettend enthousiast alsof het mn verjaardag was 15 jaar geleden, vroeg op gestaan om boodschappen te doen voor de barbeque die we savond hebben gehad. Na het boodschappen doen zijn we weer terug gegaan naar het vliegveld, waar we via de verkeerde weg naar toe zijn gelopen, over een koeien pad, over twee weilanden zijn gelopen waar we eerst het schrikdraad moesten omzeilen om vervolgens bij de zweefvliegers te gaan zitten. Dit hebben we gedaan omdat ik heel graag een vlucht wou maken door het open luchtruim. Het was heerlijk weer, weinig wind, veel zon, weinig wolken en geweldige termiek. Zoals jullie al door hebben heb ik de vlucht gemaakt, oh wat een ervaring. Eerst wordt je aan een lier de lucht ingetrokken, dit is te vergelijken met het afgeschoten worden in een achtbaan alleen stuiter je meer en schiet je omhoog onder een ontzettend grote hoek omhoog. Het enige wat je ziet is alleen maar lucht tot op het punt dat de lier wordt los geloppelt, dan ben je heel even gewichtsloos om de snelheid te behouden. Uit het zweefvliegtuig had ik een ontzettend mooi weids uitzicht, maar wat wil je op 350 meter hoogte. Na een zweefvlucht van circa 10 minutjes stond ik op de grond met weer een ervaring rijker en met wat een ervaring.
s'Avonds heerlijk gebarbequed dat langer duurde dan normaal. We zijn begonnen met een instant barbeque, maar ik vond dat deze niet warm genoeg was dus ik heb hout van de verzamelde houtstapel en een rooster van een andere verlaten plek gehaald en zelf een barbeque opgeboudt met de kolen van de instant BBQ. Dit ging gewoon beter dan op de instant BBQ. Hierna hebben we weer een klein kampvuurtje gemaakt.
Maandag begon de dag heerlijk totdat we moesten inpakken, er kwamen ontzettend donkere wolken aan die met een klap en een flits open barsten en de hemele gevuld werd met veel regen. Wat een parodie, het hele weekend mooi weer met op zijn tijd een mini-motregenbuitje en dan de laatste dag, op het moment dat je begint met inpakken begint het te hozen. Dus helaas hebben we de spullen in de tent moeten inpakken en de tassen bij het toiletgebouw neer moeten zetten om vervolgens de tent op te vouwen, gelukkig hebben we wel even gewacht tot een droog moment.
Zo als jullie hebben kunnen lezen hebben Im en ik een heel leuk en ontspannen weekend gehad, heerlijk van de tijd met Imke en onze energie is weer heerlijk opgeladen voor het aankomende jaar.

1 opmerking:

LoVeK zei

Hoi lieverds,
Snel een korte reactie van mij ik moet eigenlijk al naar mijn werk.
Wat fijn voor jullie dat je zo'n fantastisch weekend hebt gehad.
Kamperen is gewoon het leukste wat er is. Dat heb ik wel geleerd van mijn ouders en wij konden het gelukkig aan jou doorgegeven.
Fijne dag en tot gauw in ALKMAAR ??
Mamaloo