Mn lieverd

Mn lieverd
sinds 1 september 2006 bij elkaar :). Iets wat ik in de zomer van 2006 niet voor mogelijk had geacht om zo'n leuke en lieve meid tegen te komen. Inmiddels wonen we sinds oktober 2008 samen in Leeuwarden

A Sioux Indian Prayer


O, Great Spirit
Whose voise I hear in the winds,
And Whose breath gives life to all the world,
hear me. I am small and weak. I need your
strength and wisdom.

Let me walk in beauty, and make my eyes
ever behold the red and purple sunset.

Make my hands respect the things I have
made and my ears sharp te hear your voice.

Make me wise so that I may understand the
things you have taugth my people.

Let me learn the lessons you have hidden
in every leaf an rock.

I seek strenght, not to be greater than my
brother, But to fight my greatest
enemy - myself.

Make me always ready to come to you with
clean heands and straight eyes.

So when life fades, as the fading sunset,
my spirit may come to you whitout shame.



maandag 21 januari 2008

De laatste lootjes

Hey iedereen,
Ik heb de laatste paar weken absoluut niet stil gestaan. Maar nu de vertrek datum er nu bijna aankomt en ik alles in moet gaan pakken en daarna moet verhuizen, heb ik het nog wel zwaar. Ik begin nu eindelijk te beseffen wat het inhoud om naar het buitenland op stage ga.
Alles wat nog gedaan moet worden en gekocht moet worden begint zowel aan school net als in mijn relatie ben ik nog niet klaar.
Ik heb nu tentamen weken en de inlever datum van mijn verslag er aan komen, het is hardstikke druk met dit soort school werk. Vier tentamens, 1 eindgesprek over mijn project werk. Waar we een advies moesten geven voor het opstarten van een bedrijf in het buitenland waarbij je moest rekening houden met People, Planet en de Profit aspecten om een zo duurzaam mogelijk busnisplan te schrijven.
Naast dit alles wat het er niet makkelijker op maken om aan alles te denken op tijd, geniet ik wel ontzettend van deze hektische periode. Samen met Imke veel dingen samen doen, lekker goede en leuke momenten met elkaar beleven. Daarnaast ben ik ook nog wel druk bezig om met vrienden op te trekken wat dus veel betekent dat ik nog in de Soos te vinden ben.
Daarnaast gaan veel huisgenoten van mij ook op stage of gaan samenwonen, kort gezegt er verhuizen er een hoop. Maar met hun heb ik ook nog veel leuk contact. Veel samen eten, drinken en verhalen uitwisselen over hun stages. Mijn buurmeisje is van het weekend verhuisd en is vertrokken naar Thailand voor 5 maanden. Een andere huisgenoot is gelijk met Anne verhuisd en slaapt nu als of hij aan het kamperen is in zijn kamer, heel leuk gezicht. Hij vertrekt woensdag voor een zelfde periode naar Ierland. Aanstaande woensdag ga ik ook eten met grotedeel van mijn huisgenoten, een aantal nieuwe huurders en mijn huurbaas. Ik kijk er nu wel naar uit, ook al kwam ik er vanvond pas achter.
Afgelopen zaterdag ben ik afgereis naar Tolles, of toe wel Tolkamer, om daar bij dr ouders te gaan slapen en lekker te eten. Om vervolgens zondag naar Eindhoven te gaan, op naar Thijs, Im dr broer, voor zijn verjaardag. De heenreis zaten Im en ik behoorlijk krap op de achter bank, aangezien Thijs de oude televisie voor zijn verjaardag kreeg. Dat zit alleen niet lekker als je in een sport type met kuipstoelen het op de achterbank zit en dan een groote tv er tussen in.
Maar savond heerlijk gegeten in Eindhoven, heerlijke beenham met honing-mosterd saus en aardappelgarnituur.
Maar er moet nog een hoop gebeuren deze week zoals je hebt kunnen lezen en ik heb morge weer een hoop te doen, dus ik ga lekker naar mijn bedje toe.
Weltruste en tot snel, hopelijk spreken we mekaar weer voor dat ik op stage ga.
Groetjes Ritsert

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Hey Ritsert! Echt te gek dat je naar Honduras gaat op stage! Vast wel spannend, maar het zal voorbij vliegen. We zijn nu in perth en vertrekken over een week ofzo naar thailand. De blog verhalen lopen een beetje achter. We zijn onderweg ook bij ningaloo reef geweest en dat was idd prachtig snorkelen. We hebben in die buurt veel dolfijnen, schildpadden, en haaien gezien!
Veel success met alle preparaties!
xx merel en richard

LoVeK zei

Lieve Ritsert,

May the Great Spirit Bless you
with the knowledge of your inner
strength and wisdom.

May you have the strength of eagles' wings,

The faith and courage to fly to new heights,

And the wisdom of the universe
to carry you there.

We can only be what we give
ourselves the power to be.

With your wisdom you come back and go where you want to be.

xx mamaloo

Anoniem zei

HOi Ritsert,
Wij willen juliie nog even veel success wensen met je spannende reis! Je nu nu waarschijnlijk nog in de lucht, maar het zal allemaal wel snel gaan beginnen. Ik hoop dat je er erg van gaat genieten, maar dat zal zeker wel lukken.
Wij zitten nu in cambodia en zijn bij de tempels van anchor wath geweest. Erg indrukwekkent. Onze reis wordt ook steeds spannender!
liefs merel en richard