Mn lieverd

Mn lieverd
sinds 1 september 2006 bij elkaar :). Iets wat ik in de zomer van 2006 niet voor mogelijk had geacht om zo'n leuke en lieve meid tegen te komen. Inmiddels wonen we sinds oktober 2008 samen in Leeuwarden

A Sioux Indian Prayer


O, Great Spirit
Whose voise I hear in the winds,
And Whose breath gives life to all the world,
hear me. I am small and weak. I need your
strength and wisdom.

Let me walk in beauty, and make my eyes
ever behold the red and purple sunset.

Make my hands respect the things I have
made and my ears sharp te hear your voice.

Make me wise so that I may understand the
things you have taugth my people.

Let me learn the lessons you have hidden
in every leaf an rock.

I seek strenght, not to be greater than my
brother, But to fight my greatest
enemy - myself.

Make me always ready to come to you with
clean heands and straight eyes.

So when life fades, as the fading sunset,
my spirit may come to you whitout shame.



zondag 6 januari 2008

Viva Honduras (part 2)

Hey lieve mensjes,

Na een tijd mijn blog niet gebruikt te hebben om berichten te plaatsen heb ik waardevol en goed nieuws. Ja in het vorige jaar ben ik niet opgehouden met het regelen van mijn stage en nu is in het nieuwe jaar gelukkig weer berichten uit Honduras gekomen.
Trouwens iedereen nog een gelukkig en voorspoedig nieuwjaar, om mijn verhaal te hervatten:

Na het overleven van oud en nieuw, op een buikgriep na die ik van imke heb doorgegeven heb gekregen op nieuwjaarsdag :(, ben ik 3 dagen later toch maar weer eens mijn mail gaan bekijken.

En ja je raad het al een mailtje uit Honduras van Janneke (de afstudeerder) met daarin de antwoorden op een aantal gestelde gevragen over kosten & inwoning, visum en dergelijke helaas nog geen antwoord op de vraag of Martijn en ik er heen konden komen of dergelijk. Maar gelukkig wel met de mail adressen van 2 heren die met het onderzoekscentrum te maken hebben, namelijk de "floor manager" Bryan en de aansturden proffessor Dr. Austin. Dus martijn en in hebben meteen de dag dat ik dat heb bekenen nog een mail aan beiden gestuurd, dit was afgelopen zaterdag.
Nu raad je het nooit, na al mijn tegenslagen en het lange wachten op reacties en uitkomsten uit verre warme oorden. Ik had er al bijna geen goede hoop meer voor dat deze stage door zou gaan aangezien we al weer een tijdje aan het lijntje werden gehoude. Maar om nu niet veder om de feiten heen te draaien. Dus zoals
We hebben dus vandaag een mail terug gekregen vanuit Honduras van de directeur van het WSORC met de uitnodiging gekregen om in de gestelde periode in Honduras onze stage te komen lopen en ik citeer:
"We would be delighted to have you participate in our volunteer and internship program. Your dates are actually very good for us. We had two whale shark encounters this week. Saddly we also had two beached cuvier's beaked whales on our island. We performed nicropsy on both and will now process the tissue and organ sample."

Dus zoals jullie kunnen lezen kunnen we er heen, we moeten alleen nog onze CV en een motivatie aan welk onderzoek we mee willen doen op te sturen en dan kunnen we wat het WSORC daar aan de slag voor 5 maanden.
Daarnaast moet ik nog wel hier op school verder met het regelen van de stage, om zo de goedkeuring rond te krijgen. Daarna ben ik zeker van de stageplaats te Honduras te Utilla :P, maar ik verwacht daarbij voor mij geen grote opstakkels meer zullen zijn.

Dus Viva l'Honduras, here I'll come


3 opmerkingen:

Anoniem zei

Tjonge jonge het is je dus toch gelukt. Het is wat kun je je droom gaan warmaken, ik zie je nog zitten als klein jochie gekluisterd aan de buis kijkend naar national geographics stoer hoor

Anoniem zei

hoi ritsert, geweldig nieuws man. Wel snel heb ik van jolande gehoord! weet niet of we je voor die tijd nog wel zien?! ik hoop dat alles je lukt en dat de stage ook verloopt zoals je verwacht. maar laat je natuurlijk ook verrassen en verbazen door de cultuur, natuur enz. geniet ervan en maak er maar een goed en voor ons leuk verslag van! we zullen je missen maar ook op de voet volgen, net als je nicht!!
Mirjam en boys

Anoniem zei

He geweldig, Ritsert!! Van harte gefeliciteerd!
Je zult er van gaan genieten; wat een bofkonten zijn jullie toch; nee hoor, grapje; jullie doen het allemaal zelf en wij zijn daar heel erg trots op!!!
We gaan met veel plezier je blog volgen. Succes met de voorbereidingen!
Irene en Bert