Mn lieverd

Mn lieverd
sinds 1 september 2006 bij elkaar :). Iets wat ik in de zomer van 2006 niet voor mogelijk had geacht om zo'n leuke en lieve meid tegen te komen. Inmiddels wonen we sinds oktober 2008 samen in Leeuwarden

A Sioux Indian Prayer


O, Great Spirit
Whose voise I hear in the winds,
And Whose breath gives life to all the world,
hear me. I am small and weak. I need your
strength and wisdom.

Let me walk in beauty, and make my eyes
ever behold the red and purple sunset.

Make my hands respect the things I have
made and my ears sharp te hear your voice.

Make me wise so that I may understand the
things you have taugth my people.

Let me learn the lessons you have hidden
in every leaf an rock.

I seek strenght, not to be greater than my
brother, But to fight my greatest
enemy - myself.

Make me always ready to come to you with
clean heands and straight eyes.

So when life fades, as the fading sunset,
my spirit may come to you whitout shame.



woensdag 20 februari 2008

Afgelopen weekend

Hey iedereen,
Het is weer een paar dagen geleden dat ik wat heb geposted, dus hier is weer een nieuw berichtje.
Jullie zullen je wel afvragen wat ik dit weekend heb gedaan, in Nederland zou ik meestal in Leeuwarden daar wat achterstallig werk doen en zo. Nah hier op Utila is het heel anders, om maar eens te beginnen met vrijdag.
Vrijdag begon de dag eigenlijk meteen met werken, nu wordt ik hier standaard rond 7.30 wakker dus kan ik rustig opstaan en naar het kantoor te lopen om daar aan mijn werk te beginnen. Dat zijn voornamelijk mail checken en stageverslagen schrijven.
Het leukste gedeelte van deze dag was eigenlijk net voor de lunch tot aan het einde van de middag. Nu weten jullie allen wel dat ik 25 maart jarig ben en dat ik dan 21 word, nu is dit niet zomaar een leeftijd en toch ook weer wel :P. Maar het is zeker speciaal voor mij, aangezien het mijn eerste verjaardag dat ik kan herinneren in het buitenland. En dit is niet zomaar in het buitenland, dit zijn de tropen. Om terug te komen waar ik was gebleven, ik ben wat duikshops langs geweest op zoek naar een duikcomputer voor om mijn pols. Nu heb ik deze gevonden en ik wil deze heel graag door de uitgebreide mogelijkheden voor nu en in de toekomst. Ik zal nog een verlanglijstje op mijn blog plaatsen wat het gene dat ik graag wil hebben voor mijn verjaardag.
Maar om verder te gaan met mijn vrijdag, in de middag zijn we met zijn 4e op weg gegaan naar Rose. Rose is een van de 4 enige Master Gardeners op de wereld, je zult je wel afvragen wat doen 4 mannen met een groot geleerde in tuinieren. Nou zij is tuinder in een koraal tuin, waar ze haar wereldtuin bij houdt, koraal aanplant, transporteert, onkruid in de vorm van alge wied. En Rob, Bryan en ik heb haar daarbij geholpen, Martijn niet want hij heeft een oorontsteking.
Oh wat is dat een leuk werkje, voornamelijk omdat het rif waar deze tuin is gelokaliseerd dicht bij de kust ligt en je er dus zo heen kan snorkelen. Maar daarnaast zit er een diepe drop off aan het einde van het rif waar je zo lekker kan free diven, Bryan heeft mij al belooft dat hij daar vaker heen wilt om te helpen, lekker in het water liggen en te trainen voor het free diven dat moet gebeuren bij de whale shark tour. Zo dat zijn dus weer 3 vliegen in 1 klap.
Zaterdag ochtend, ja we werken maandag tot en met zaterdag en soms ook wel op zondag, hebben Martijn en ik de Whale Shark Awarenes cours gevolgd er leerzaam. Maar wel erg vreemd om op zaterdag in de les te zitten en een toets te maken, de toets stelde niet heel veel voor maar toch.
Smiddag´s zijn we op de whale Shark tour gegaan, helaas hebben we niks kunnen vinden op na de maaginhoud van een aantal opvarende. De passaat wind blies erg hard, waardoor er hoge golven waren. Het schip waar we op voeren is de Neptun en dat is een schip van 7 meter met een enkele jet aandrijving, nu zeg de kapitein dat het een grote jetski is bij rustige zee. Maar worden de golfen groter dan is het net een grote surf plank met een motor er op.
Daarnaast besloot de kapitein om een van de Dive masters van Bay Island Colloge of Diving nat te maken door extra schuin op en af de golfen te varen, dit pakt alleen niet helemaal lekker voor de rest van de passagiers uit. Maar ooh wat is het heerlijk om op het water te varen ondanks de hoge golfen.
Zondag zijn Martijn en ik verhuisd van ons hostel Sea Sides naar een vaste plaats genaamd Country Side waar we nu een aparte kamer hebben. Maar na het verhuizen zijn we te voet het eiland nog maar eens verder gaan verkennen, dus wij gaan behoorlijk onvoorbereid op camera´s en verrekijker op pad om op zoek te gaan naar slangen, hagedissen en vogels op het eiland. Nu zijn we zo ver gelopen dat op het noord strand aan zijn gekomen, het eiland is zelf 4 miles breed en 11 miles lang ter indicatie, voordat we eigenlijk halverwege waren kwamen we een man tegen op een quad. Na een kort gesprek dat wij vrijwel de enige toeristen waren die ook de andere kant van het eiland kwamen bekijken en de natuur op het eiland. Dus hij nodigde ons uit om bij heb langs te komen en een koud drankje komen te doen, nu kregen we de beschrijving om naar een huis te gaan waar muziek vandaan kwam. Dus wij net voor het strand en horen we muziek, dus wij er op af blijkt het een hele andere man te zijn dan dat we hadden ontmoet. Maar we mochten alsnog omhoog komen om koud water te drinken onze flessen weer te laten vullen, bij te komen met een heel mooi uitzicht en hij had nog een hele tros appel bananen over die we op mochten eten aangezien hij er genoeg van had gehad. Dus wij gaan weer verder over het strand richting het oosten om zo rond Pumpkin Hill te lopen om zo weer terug te komen bij het dorp. Ik vermoed dat we zo´n kleine 10 miles hebben gelopen in 6 uur tijd waarvan minstens 1,5 uur fotograferen en uitrusten bij de man. Oh deze man is trouwens een gepensioneerde van Bay Island Conservation Association of toe wel BICA en hij kon ons veel vertellen over hun programma en het eiland.
Maar 6 uur onder weg en toen zijn we weer aangekomen bij onze appartementen, alleen 6 uur lopen zonder sokken in sportschoenen leverde groten blaren op. Savonds hadden we een presentatie over de Whale Shark en voordat begon heb ik wat aloë verra geplukt in de buurt van het kantoor en er op gesmeerd wat de open blaren goed heeft geholpen met genezen.
Maandag ben ik begonnen met het schrijven van een onderzoeksopzet, waar ik nog niet helemaal zeker van ben om het uit te gaan voeren. Maar daar moet ik nog wat gesprekken over voeren met Bryan.
Maar smiddags was het hoogte punt van mijn dag, want toen zijn we weer uitgevaren voor de Whale Shark tour. Waar ik voor het eerste de briefing moest doen aan een groep van 16 amerikanen. Nadat we GPS coördinaten hadden door gekregen van een van de ochtend duikboten die al een Whale Shark gezien hadden zijn wij er op afgevaren om op zoek te gaan of ze nog in de buurt was. En ja hoor na een uurtje varen kwamen we haar tegen aan de noord kant van het eiland. Dus wij gaan er in en ooh wat een beauty, zo groot zo sierlijk hoe ze beweegt. Een 7 meter vrouw zwem je niet vaak naast of onder, want ik ben tijdens het zwemmen naar beneden gedoken om haar van dichterbij te bekijken en onder haar staart om haar seks te kunnen bepalen. Na de 3de zwem tocht heb ik een referentie stok van de boot mee genomen om een foto te laten maken met mij in de foto met de referentie stok zo dicht mogelijk bij haar lichaam, alleen deze pogingen zijn mislukt want op de foto lijkt ze maar 2x zo lang als dat ik ben van kop tot de punt van mijn vinnen.
Maar na 5 of 6 zwem tochten is zij bij ons weg gegaan en zijn we maar weer terug gegaan naar de haven.

Groeten van af het tropische eiland, Senior Blanco

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Hi Ritsert,
Eindelijk aan toe gekomen om in alle rust je blog uitgebreid te gaan lezen. Ook al is het 4 uur in de ochtend, haha...

Het klinkt goed allemaal. Aan hetgeen je schrijft is duidelijk te merken dat je vooral lol hebt en dit moet je zeker zo houden. Je hebt tenslotte niets aan je studie als je daar geen lol aan beleeft.. dus ga lekker ervoor! Ga zo door. Maak er een feest van!

Ah, by the way, moest je van Tijger en Lucifertje even de groeten geven. Ze vroegen nog of je het niet vergeet om een paar lekkere (tropische) vishapjes mee te nemen als je terug bent, want die vinden ze errug lekker... Ik vertelde ze daarop dat het nu niet echt de tijd is voor dergelijke egoistische verzoekjes, want je bent daar pas aangekomen- en het is veels te vroeg om nu al aan de terug keer te denken.. maar, ah ja, het zijn toch de katten!

Groetjes van ons alle 3,
Alex

Anoniem zei

hey

ik zie dat alles goed gaat! Geniet er van want het is zo voorbij.Ik ben mezelf al langzaam aan het voorbereiden om terug te gaan en heb helemaal geen zin om weer naar het saaie nederland te gaan!
gr richard merel

Anoniem zei

Hee Ritsert!

Mooie foto's heb je daar en de verhalen klinken goed :)

Veel succes nog ermee en voorzichtig met die haaien allemaal!

Groetjes Robin en Maxine

Anoniem zei

heey ritsert!!

mooi dat het je zo goed bevalt! klinkt inderdaad erg mooi daar, en de foto's bewijzen het ook! :)

nog heel veel plezier, geniet ervan!

ik blijf in de tussetijd nog wel je verhalen lezen :)

liefs natasja